Sunday, May 1, 2011

Bedtime Routines

Bedtime Routines:

Rasa syukur yang amat bila pengasuh bagitahu Fudhail senang tidur. Sebenarnya risau sangat-sangat tapi tawakkal pada Allah. Fudhail agak restless sleeper. Tapi dengan kurnia ALLAH, dia mudah ditidurkan di rumah pengasuh. Rasa terharu sangat di atas pertolongan Allah.

Bermacam-macam teknik kami cuba untuk tidurkan dia masa lepas pantang. Rasanya segala teknik pakar kami dah cuba praktikan tapi tidak berjaya. Malam-malam kami masa tu tidak menentu. Buat kami tidak ada masalah, tapi kesian si kecil. Tidak tidur malam dengan betul dan pernah mencecah hampir 12 jam tidak tidur. Allahu, Allah. Kesian baby.

Bila membaca beberapa artikel situasi tersebut adalah comman hingga baby 12 weeks. Tapi masa tu maybe banyak faktor lain maka terpaksa kami beli buat. Saya sebenarnya sangat tidak berapa favour buai tapi masa itu, ia jalan terakhir. Inshallah, sekarng little by little akan ajar dia tidur without buai. Selalunya masa awal-awal dulu, bila dia lena angkat, tiarapkan dan Fudhail akan nyenyak tidur meniarap. Sekarang, quite tricky lepas demam. Jika meniarapkan akan cepat terjaga.

Well, that is how it works on midday.

Masa malam, alhamdulillah quite mencabar masa lepas maghrib to isya'. After that Alhamdulillah, dia dapat tidur lena. Malam tidur di baby cot. Semalam ajar dia tidur di baby cot balik. Bangun untuk menyusu je.

Semoga Allah memudahkan urusan anakku Fudhail. Menenangkan dia dan menjadikan dia di kalangan hambaMu yang soleh. Tidak lupa pada anak-anak sahabatuku juga.

Kredit: Pada adik iparku yang tolong menjaga Fudhail selama hampir seminggu. We loove you, m.teh. :)

No comments:

Post a Comment